Planering + Regelbundenhet = Bra SEO

Långsiktighet är ett av de starkaste argumenten för att, som företag, överhuvudtaget jobba med sökmotoroptimering. Man bygger helt enkelt en stark sida som uppskattas av Google och andra sökmotorer. En hemsida som består som relevant under lång tid, sett med algoritmernas ögon. För att nå tid vill vi slå fast två nyckelord i arbetet med SEO: Planering och Regelbundenhet.

Vikten av planering

Planering är viktigt i alla olika marknadsföringssammanhang och här är SEO inget undantag. För att lyckas med optimeringen av den egna hemsidan måste företaget och/eller den firma de valt att hjälpa dem sätta en plan innan resten av arbetet påbörjas. Viktiga frågeställningar i detta skede är bland andra:

  • Hur bör mina texter vara utformade, både rent språkligt och med hänsyn till disposition?
  • Vad är viktigast att skriva först?
  • Hur mycket text måste skrivas för att nå önskat resultat?
  • Hur målgruppsanpassar jag mina texter?

En erfaren SEO-byrå lägger stort fokus på analys och planering tidigt i arbetet med ditt företag. De tar hänsyn till konkurrens, bransch, målgrupp och målsättning då planen för sökmotoroptimeringen sätts.

Vikten av regelbundenhet

Den som inte känner till att SEO kräver ett långsiktigt arbete skulle kunna göra följande:

Skriva mängder av ordrika texter med optimal sökordsdensitet och publicera dessa på den egna sidan och i externa länkar – allt på en gång. Sedan skulle hen korsa sina armar och vänta på att klättringen i Google skulle påbörjas. Dessvärre uteblir den, och varför är det så?

Jo, om det är någonting som sökmotorernas algoritmer ogillar så är det kortsiktigt uppenbara försök att påverka dem. Att från ingenstans helt plötsligt börja publicera texter till höger och vänster är därför ingen god idé. Arbetet måste ske långsiktigt över tid. Texter måste publiceras regelbundet med ett intervall som inte gör att de riskerar att klassificeras som spam.

Topp 4

Populära nyheter

Kontakta oss

Kontakta oss

Eller fyll i vårt kontaktformulär